В дошкільному навчально закладу №7 «Дюймовочка» вже багато років успішно здійснюється роботи по подоланню недоліків мовлення у дошкільників. З цією метою тут функціонує логопедичний кабінет, оснащений відповідним навчальним матеріалом, необхідним для роботи з дітьми» які потребують допомоги логопеда. Нашою метою є корекційне навчання по виробленню у дітей правильного, чіткого, помірно голосного, виразного мовлення з урахуванням вікової норми лексичної та граматичної будови мови. Природа відвела для найкращого, найуспішнішого засвоєння мови дітьми вік до 6 років; У цей період і належить здійснювати відповідну роботу.
Тому, щорічно вчителем-логопедом проводиться обстеження дітей, яким виповнилось повних 5 років. За результатами обстеження створюється логопедична група, де поряд з вчителем-логопедом працюють досвідченні вихователі.
Головним принципом роботи по вправлянню недоліків мовлення, якщо такі виявлені є - доброзичливість, відкритість у ставленні до вихованців. Малюки в групі почувають себе впевнено і комфортно. Спілкування ґрунтується на основі взаємоповаги, довіри, любові до дітей. Вся робота проводиться в ігровій доступній малюкам формі: ігри, забавлянки, вірші, скоромовки, театр в руці, тощо.
Налагоджено співробітництво з батьками: систематично проводяться консультації, надаються поради, проводиться навчання батьків. Через бесіди з батьками виясняю причини недоліків мовлення, що провокує виникнення запізніле мовлення.
1. Дорослі переважно здійснюючи догляд за малюком не надають належного значення і ваги мовленнєвому спілкуванню з ним.
2. Батьки розуміючи дитину за «жестами», «мімікою» задовольняють її потреби. Дитині немає необхідності докладати мовленнєві зусилля.
3. Появи «дитячих слів» викликає у батьків захоплення, і вони, продовжуючи свою втіху, вживають ці слова у власному мовленні. Тож дитина має спотворений зразок для наслідування і не відчуває потреби в удосконаленні своєї звуковимови.
4. Велика кількість іграшок, яких у дитини стає дедалі більше, захоплює її. Задоволені й дорослі, що малюк не набридає їм. Вони впевнені, що з окремих звуків вийдуть слова.
В таких випадках раджу:
1. Остерігайтесь уподібнення своєї мови до спрощеного спотворення дитячого мовлення, (сюсюкання, люлюкання тощо).
2. Створюйте і належно утримуйте бібліотеку малюка - нехай його власністю будуть добре ілюстровані малі та великогабаритні книжки.
3. Щоб дитина заговорила треба зацікавити її, здивувати. Враховуючи реальні можливості дитини, спирайтесь на її досвід, підводьте до порівнянь, аналогій, узагальнень, ототожнень, до встановлення зв'язків між предметами.
4. Дитина часто звертається до дорослого з різними проханнями, вимогами. Не поспішайте одразу виконувати її бажання. Короткими запитаннями спонукайте малюка означити у звуковий чи словесний спосіб своє питання. Дайте йому час самому ознайомитись з чимось новим і лише тоді назвіть, поясніть «новину».
5. Важлива роль відіграє природа, її звуки, природні шуми. Необхідно знайомити дитину з природою, її звуками, привертіте увагу до природних шумів. Як грає вода весняного струмочка — с-с-с-, співають дерева - ш-ш-ш-, як Співає цвіркун, пташки - зозуля ку-ку. Горобчик цвірінь, сорока - скрекеке, соловейко - тьох-тьох. .. Прислухатись до звуків за вікном - дощик іде ляп-ляп-ляп, віте гуде -у-у-у-. Трави шелестять, бджілки дрижать, скрипить сніг. Хто із тварин каркає, кудкудахтає, кукурікає, шипить, гавкає, гарчить, реве, агукає, вищить, ухає, рюхає. Вчіть наслідувати звуки. У дітей формується адекватне уявлення про предмети та явища зовнішнього середовища. Кожний звук пов'язується з конкретними образами (з - це пісенька комара, ж -жука, бдж - бджоли).
Гуляючи з дитиною прислухайтесь до томіну міста: машина шурчитьшинами,мотоцикл, автобус-ррр...
Шановні дорослі! Якщо ви маєте щодо своє? дитини якісь тривоги, нез'ясовані питання, не покладайтеся на час. Спокійно, розважливо порівнюйте розвиток своєї дитини з розвитком її однолітків. Ви вагаєтесь в оцінці? Зверніться по допомогу до вчителя-логопеда. А з виникнення потреби віддайте дитину до спеціалізованої логопедичної групи. *
ДНЗ №7 «Дюймовочка» Т.Г. Яркова
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий